Czyszczenie dpf-warsztat

Pośród kierowców panuje przekonanie, że filtr dpf montowany jest w samochodach, które zasilane są silnikiem diesla. Nie jest to prawdą. De fakto, kiedyś filtr cząstek stałych obecny był w silniku dieslowskim, niemniej jednak dziś montowany jest także w nowych silnikach benzynowych.

. To w nich obecnie występują tego typu filtry i nazywane są GPF. Zasada działania jest podobna z tym, jak działa dieslowski filtr dpf. O tym, że filtr dpf jest zapchany może świadczyć kilka faktów. Trzeba do nich w głównej mierze zwiększenie obrotów silnika na starcie, szarpanie kierownicy, kłopoty z rozruchem (auto nie odpala, rozrusznik długo kręci i nic się nie dzieje), zapach spalin, wyższe spalania (nawet do jednego litra na 100 km). Niektórzy kierowcy mówią też, że wyraźnie czuć smród spalin, ale są i tacy, kt órzy uważają, że ten jest w każdej chwili wyczuwalny. Przepalania, czy także wypalanie dpf, czyli naprawa dpf łódź powinna być przeprowadzana w warsztacie. Potrzebny jest do tego bowiem specjalny sprzęt. Filtr cząstek stałych podłącza się do specjalnego urządzenia i sprawdza, czy jest drożny. Następnie myje się go kilka razy specjalnym płynem, a potem bardzo szybko suszy w bardzo wysokiej temperaturze. Po dokładnym wyczyszczeniu i wysuszeniu całego filtra dpf, po raz drugi powinno się sprawdzić jego przepływ. Warsztaty, w których wykonywana jest naprawa układów wydechowych łódź, robią także serwis filtra dpf. Rzadko konieczna jest wymiana takiego filtra na nowy. Najczęściej wystarczy go wyczyścić i przez kolejne 200 tyś. kilometrów jest spokój.
Dodatkowe informacje: naprawa dpf łódź.